Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Blandet
 Generel snak om grafik
 hvilke 3d skoler er der i Danmark.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zuraq
Medlem

Denmark
24 Posts

Posted - 11/05/2005 :  13:07:30  Show Profile  Reply with Quote
Jeg har hørt om en uddannelse der hedder noget med digital artist, og viborg tekniske skole har vist også noget med det at gøre, jeg har arbejdet med cinema 4d i snart 3 år, og ville egentlig helst arbejde videre med dette fremragende program, så hvis der er nogle skoler der underviser i det program, er det at foretrække, men 3dmax er også godt da det stadig er det foretrukkende 3d prog, inden for branchen.
Mit spørgsmål lyder så til alle der kan hjælpe.

Hvor er disse skoler og uddannelser gemt her i landet, ja gemt for det skulle man tro, da der ikke er åbenlys reklame for det nogle steder.

kOMoo
Medlem

Denmark
138 Posts

Posted - 11/05/2005 :  13:42:29  Show Profile  Reply with Quote
Jeg selv går på Roskilde Tekniske Skole, Medie og kommunikations afdellingen. Hvor der er det obligatoiske 15 ugers introhold, hvor der derefter er valghold kun hvor man arbejder med 3D eller du kan også søge ind som Multimedieanimator, men hvis du vil forsætte med den uddanelse, skal du anskaffe dig en paraktikplads.
Her på skolen arbejder vi mest med Maya og nogle få computer har 3D Max på dem.

Go to Top of Page

Zuraq
Medlem

Denmark
24 Posts

Posted - 11/05/2005 :  13:49:20  Show Profile  Reply with Quote
Tak for det, jeg ser lige lidt nærmere på skolen så.
Go to Top of Page

Zuraq
Medlem

Denmark
24 Posts

Posted - 12/05/2005 :  08:06:14  Show Profile  Reply with Quote
Jeg ville stadig blive happy hvis der var nogle der havde lidt kendskab til andre eventuelle 3d uddannelser,mon ikke der er et par stykker til ud af de snart 100 der har læst det her, der har lidt info eller kender et site eller to jeg kunne tjekke ud.
Go to Top of Page

Albatros
Medlem

Denmark
74 Posts

Posted - 12/05/2005 :  08:49:59  Show Profile  Click to see Albatros's MSN Messenger address  Reply with Quote
Der ligger noget oppe ved Grenaa der hedder 3D College. Klik dig ind på www.truemax.dk
Go to Top of Page

Tonse
Medlem

Denmark
187 Posts

Posted - 12/05/2005 :  09:12:04  Show Profile  Visit Tonse's Homepage  Click to see Tonse's MSN Messenger address  Reply with Quote
The Animation Workshop i Viborg - www.animwork.dk

IMMA Nakskov - www.imma.dk

Teamvision Søborg - www.teamvision.dk

3D2 animation Valby - www.3d2animation.dk

Så tror jeg ikke jeg kender flere, håber det hjælper.
Go to Top of Page

Zuraq
Medlem

Denmark
24 Posts

Posted - 12/05/2005 :  13:43:09  Show Profile  Reply with Quote
Tak skal i have, de fleste er dog lidt dyre, nogle op mod 50.000,-
der er dog et par "normale uddannelser" på hendholdsvis 2 og 3 år,men har ikke lige fundet ud af om de koster noget og om man kan få su mens man er igang med dem, så jeg må lige ringe ind og høre.
Go to Top of Page

Anders Langhoff
Medlem

Denmark
4289 Posts

Posted - 12/05/2005 :  14:13:25  Show Profile  Visit Anders Langhoff's Homepage  Click to see Anders Langhoff's MSN Messenger address  Reply with Quote
imma er altså ikke 3d-skole...

www.sukkertrip.dk - flof flof flof
Go to Top of Page

Tonse
Medlem

Denmark
187 Posts

Posted - 12/05/2005 :  16:23:33  Show Profile  Visit Tonse's Homepage  Click to see Tonse's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har da fået fortalt at de har en spil linje hvor man da lærer 3D.. eller er det bare mig der er dum??
Go to Top of Page

Anders Langhoff
Medlem

Denmark
4289 Posts

Posted - 12/05/2005 :  16:33:53  Show Profile  Visit Anders Langhoff's Homepage  Click to see Anders Langhoff's MSN Messenger address  Reply with Quote
jeg går på den linie, og ja, vi kommer til at have 3d-undervisning. Har haft lidt i forvejen. Men intet der kan sammenlignes med f.eks. Teamvision.
Ved IMMA bestemmer man selv det man vil lære. Masser af selvstudie.

I de sidste 2 måneder har min gruppe (vi er 3), arbejdet på en prototype af et spil bygget på farcry's engine, vi skal afleverer i morgen. Så hele min nat bliver sikkert tilbragt på skolen (var på skolen 16 timer igår).

Go to Top of Page

Christoffer Andersen
Moderator

Denmark
7804 Posts

Posted - 12/05/2005 :  17:10:44  Show Profile  Visit Christoffer Andersen's Homepage  Click to see Christoffer Andersen's MSN Messenger address  Reply with Quote
@Anders:
Jeg var inde og kigge på jeres skema (ved ikke lige om det var din klasse). Der var en del timer til projektarbejde, er det det med det spil du snakker om?

Så var der også interaktion? hvad går det ud på?

Hvis i ikke lærer 3d hvad lærer i så? Farvesammensætning? Bruge forskellige programmer? 2d?

Og held og lykke med jeres spil

Doffer

Private Blog
Animation Study
Deep short film

Edited by - Christoffer Andersen on 12/05/2005 17:11:17
Go to Top of Page

Anders Langhoff
Medlem

Denmark
4289 Posts

Posted - 12/05/2005 :  17:24:29  Show Profile  Visit Anders Langhoff's Homepage  Click to see Anders Langhoff's MSN Messenger address  Reply with Quote
den sidste måneds tid har det kun stået på spil-projekt, dvs gruppearbejde. Min gruppe ender vist på 220timer per person når vi afleverer.

Vi har ikke haft normal undervisning i lang tid, men jo, der er undervisning i forskellige programmer. Og hvis der er noget man vil vide om nogle programmer, siger man det til undervisninger og de finder ud af noget.
Her fra den 20. maj af, har vi tegneworkshop med en af skolens nye underviserer. (jeg glæder mig pænt meget).

Go to Top of Page

streetboy
Medlem

Denmark
12 Posts

Posted - 06/07/2005 :  17:49:38  Show Profile  Reply with Quote
Den bedste skole med de bedste lærer er TRUEMAX, dette VED Jeg, da de både har max og maya plus instruktørene er Steven Stahlberg, Meats Meier, Scott Easley, Issac Kerlow m.fl. (kan ikke blive større)
Samtidig har De masser af års erfaring med 3D undervisning, og et tæt sammenarbejde til branchen. I sammenarbejde med Grenå tekniske skole har de lavet 3d college som unge kan tage, dvs TRUEMAX fundamentals uddannelse over et år, som normal er på et halv år i Vanløse på selve TRUEMAX.
TRUEMAX STUDIOS fik en US international film & video festival award d. 4 juni 2005 i Hollywood, og på den baggrund vil Jeg endnu engang sige at TRUEMAX er det bedste sted, hvis andre mener noget andet, vil Jeg da med glæde sammenligne andre skolers 3D "film" med det TRUEMAX igennem tiden har lavet.
Viborg er i TOP når det gælder tegning og character animation, både i 2d og til max og maya, men også kun disse 2 skoler (TRUEMAX, VIBORG) linker a-film til, tjeck gerne afilm.dk.
Amar der har 2d3d her selv gået på TRUEMAX, ligesom en lære fra teamvision har plus et på stykker indefra Københavns tekniske skole på værnedamsvej har også været elev på TRUEMAX. IMMA har et sammenarbejde med TRUEMAX, så derfor vil du også igennem IMMA inddirekte have noget med TRUEMAX at gøre. Dette lyder sikkert som en salgs tale, men omvendt er det der står sandheden.
Go to Top of Page

Anders Langhoff
Medlem

Denmark
4289 Posts

Posted - 06/07/2005 :  17:55:56  Show Profile  Visit Anders Langhoff's Homepage  Click to see Anders Langhoff's MSN Messenger address  Reply with Quote
@streetboy
Kan så sige at i min omgangskreds har Truemax ikke det bedste rygte, hvorfor? Det er ikke mig der skal skrive noget om det, men lad os bare sige at de er bedre til at markedsføre sig selv end de er til at behandle deres elever...

Animation Workshop, Teamvision og 3DC er dem jeg har hørt godt om.

Og jo, det du skriver lyder meget som en salgstale...

Go to Top of Page

streetboy
Medlem

Denmark
12 Posts

Posted - 08/07/2005 :  19:17:50  Show Profile  Reply with Quote
Fair nok Anders Langhoff, enten snakker vi forbi hinanden, eller også er det andet end teknik og erfaring vi taler om her. Dvs elevers sociale forhold til skolen og der er TRUEMAX meget mere erhvervs rettet end mange af de andre, Animation Workshop i Viborg er hellere ikke en direkte 3D skole som TRUEMAX eller GNOMOM i Hollywood, Jeg kender mange der underviser der og har gået der, Viborg er i top indenfor ANIMATION (klassisk) som tidligere nævnt.
Hvis vi igen ser på branchen dvs ghost, afilm m.m, så tror jeg de fleste unge vil få et chok over de krav og arbejdstimer der bliver forventet af dem, TRUEMAX har haft mange animator fra afilm på deres grundkursus, hvorfor skulle et firma som afilm bruge TRUEMAX hvis de kunne få en bedre vare et andet sted???
Jeg tror mange gange unge interesseret drenge glemmer at læse hvad de går ind til, eller retter sagt Jeg ved det. De tager et kursus i max uden character animation, og regner med at lære maya rigging, plus character animation, og syns det er mærkeligt at de ikke kan få lov til at blive undervist i det. Selvom TRUEMAX har flere kursuser i maya og character animtion på andre kursuser. 3D connection har små korte kursuser, som jeg ikke kan se hvordan de skulle være bedre end TRUEMAX, hvis 3DC altså er dem du mener og ikke 3d college, da 3d college "bare" er en lille bitte udgave af TRUEMAX, dvs TRUEMAX fundamental plus en instruktør fra TRUEMAX, defor kan 3d college jo aldrig være bedre end TRUEMAX. De navne Jeg skrev i det tidligere brev syns jeg Du skulle tjecke, hvis ikke du ved hvem det er, det vil måske sætte mine ord bedre i perspektiv, disse navne er stjerner i 3D verden og har stor respekt på f.eks cgtalk.com, så Jeg er endnu engang ked af at sige jeg ikke køber den med at TRUEMAX er noget skidt.
Teamvision er en god skole og Jeg kender en instruktør der, der selv har været blevet undervist i 2 år på TRUEMAX, Iben hedder hun. Blandt andet har hun lavet omslaget til combustion 2 bogen, det var et billede hun lavede på TRUEMAX advance efter et års undervisning, så hendes mest kendte billede er lavet på TRUEMAX med hjælp derfra.
Ønsker Dig en god sommer og hel og lykke med dit spil.
Go to Top of Page

Christian Nielsen
Medlem

Denmark
303 Posts

Posted - 08/07/2005 :  20:37:11  Show Profile  Reply with Quote
hehe streetboy "aka" torben ;)

Man skal jo rose det sted man arbejder (truemax) :)

Jeg har en mening om skolerne i DK, men dem holder jeg hellere for mig selv.

jeg vil forslå hvis man virkelig vil tage en ordenlig skole så under søg Berlin filmschool eller Vancouver filmschool, der kommer virkelig nogle lækre ting ud derfra.

ellers køb nogle bøger, kør nogle tutorials, så er du allerede godt kørene

Christian Nielsen
------------------------
CG LEAD
The Mill - New York

work www.themill.com

Edited by - Christian Nielsen on 08/07/2005 20:38:25
Go to Top of Page

White Angel
Medlem

Denmark
905 Posts

Posted - 08/07/2005 :  20:53:05  Show Profile  Visit White Angel's Homepage  Click to see White Angel's MSN Messenger address  Reply with Quote
hey allesammen

jeg har kigget lidt på truemax, da jeg gerne selv vil ha en 3d uddanelse om 2 år(om 2 år er jeg 18, indtil jeg er 18 år træner jeg i maya). men truemax er dyrt ca. 269200 kr for alle 6 semester, kan man få su når mens man uddaner sig der, kan man få økonomisk støtte eller skal man bare gå ned i den lokale bank og sige ;
Hey. jeg skal lige bruge 269200 kr, kan i låne mig det.

hvis jeg skal være ærlig så er der større sandsylighed for at jeg bliver rigtig god til at lave 3d via selvindlærning, end der er for at banken låner en 18 årige sådan et storrt beløb.

Så nyt spøgsmål findes der noget som er lige så godt som truemax, men gerne en heldel billiger.

Så min ærlige mening er at Truemax er alt fordyrt, prisen er umenskelig høj

http://tinyurl.com/steffenlaursen
Go to Top of Page

René Larsen
Medlem

Denmark
1308 Posts

Posted - 08/07/2005 :  21:23:29  Show Profile  Visit René Larsen's Homepage  Click to see René Larsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg ville gøre (og gjorde) det, at bruge al sin fritid på at læse tutorials, lege, og gøre brug af diverse fora, og generelt bare sætte sig ind i programmet og de forskellige metoder. Der er mere end rigeligt materiale at suge til sig på internettet. Det er helt gratis, og du bliver mindst lige så god som det enhver 3D skole kan lære dig, hvis du altså har den rette indstilling og gåpåmod til det. Så kan man altid arbejde lidt ved siden af, for at betale huslejen ;). At gå på skole er selvfølgelig en genvej, men en lidt for dyr en af slagsen hvis du spørger mig.

cellart.dk

Edited by - René Larsen on 08/07/2005 21:25:26
Go to Top of Page

Tonsgaard
Medlem

Denmark
11 Posts

Posted - 09/07/2005 :  12:46:37  Show Profile  Visit Tonsgaard's Homepage  Click to see Tonsgaard's MSN Messenger address  Reply with Quote
hey du..

Ja, vil bare lige meddele at jeg for ca. 2 år siden havde planer om truemax, men ligessom du har opdaget er prisen en begrænsning.
Jeg spurgte dem, og undersøgte hvordan med SU, og de prøvede at få dt godkendt til SU, men på det tidspunkt så det sort ud.
Jeg prøvede yderligere at få det godkendt som meritgivende semester (jeg studerer arkitektur på KA) osse her var der ingen muligheder.

Der var på det tidspunkt en del af de studerende som var 'anbragt' af arbejdsformidlingen, som så betalte det hele... det var dengang måden at gøre det hvis ikke sparegrisen skulle tværes fuldstændigt ud...

Jes Tonsgaard
www.tonsgaard.net

Go to Top of Page

Anders Langhoff
Medlem

Denmark
4289 Posts

Posted - 09/07/2005 :  19:45:10  Show Profile  Visit Anders Langhoff's Homepage  Click to see Anders Langhoff's MSN Messenger address  Reply with Quote
@streetboy
Arbejder du for Truemax eller er du elev dér?

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
3DMaxer.dk © 2000-2008 3DMaxer.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000
© 2000-2011 3DMaxer.dk | info@3DMaxer.dk

lv tasker louis vuitton tasker louis vuitton mulberry outlet mulberry clutch mulberry alexa
mulberry alexa mulberry clutch mulberry outlet louis vuitton København louis vuitton louis vuitton tasker nike air max 2014 nike air max sko nike air max 1 nike free tilbud nike free 5.0 dame nike free 3.0 nike roshe run nike roshe run women nike roshe